Tillsammans för klimatet, 29/11

klimatmanifest2015-11-29

Världen samlas den 29 november i den största manifestationen för klimatet någonsin. Det är dagen innan FN:s klimattoppmöte COP21 i Paris startar. Manifestationer ordnas på över 2300 platser i 170 länder världen över.

I Falun blir det manifestation på Stora torget med start klockan 14.00. De organisationer som står bakom vill visa att:

– Vi står bakom kraftfulla och bindande klimatmål.
– Världens rika länder måste rättvist stötta de fattigare.
– Vi i Falun och Dalarna är redo för den nödvändiga omställningen.

Peo Karlström är dagens konferencier och det blir tal av bland andra Marita Hilliges (Högskolan Dalarna), Jan Lindholm (mp), Mikael Rosén (m) och många fler. Musik av Falu spelmanslag, Jennifer Ferguson, Kjell Bergkvist m fl. Vi bjuder varandra på gemenskap, glögg och pepparkakor.

Möt upp du också på Stora torget i Falun, 29/11 kl 14.00!

Stödjande organisationer och partier: Högskolan Dalarna, Svenska kyrkan, Centerpartiet, Vänsterpartiet, Miljöpartiet, Folkpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna, Naturskyddsföreningen i Falun, Naturskyddsföreningen i Borlänge, Naturskyddsföreningen Dalarna, Falu Miljögrupp, Omställning Falun, Greenpeace, KlimatSverige, Jordens Vänner, Rädda Barnen, Falu FN-förening, Falu Afrikagrupp,  Dala Energiförening, SKPF avd 6, Dalateatern, Falu Fredskör, Falu spelmanslag, Selmas Café, Falu Fri, Peace&Love Unity, Strömstad Akademi – Falu avd, Koloniföreningen Falan, Järlindens Scoutkår och Studiefrämjandet.