Natursnokarna 2019

Naturutflykter för barn och föräldrar!

Vi ses 3-4 gånger varje termin, alltid på söndagar kl. 10.00-12.00. Ingen föranmälan, det är bara att dyka upp! Inga förkunskaper krävs. Kläder efter väder! Ofta gör vi eld så ta gärna med något att grilla eller annat fika att äta. Vi håller till i Rottnebyskogen.

22 september
Tema: Småkryp
Vi letar i skogen efter de allra minsta djuren. Innan vi släpper ut dem igen målar vi av dem och gör fina tavlor. Ta med eget fika, men vi bjuder på blåbärskakor!

20 oktober
Tema: Mossor och lavar
Denna gång tittar vi på de allra minsta växterna som finns i skogen. På vägen följer vi en terrängbana där vi kan balansera, krypa, hoppa m m. Ta med eget fika!

24 november
Tema: Djuren på vintern
Vad gör alla djuren på vintern? Vi letar och ser om vi kan hitta något djur som är vaket. För att hjälpa fåglarna med mat under vintern gör vi dessutom fågelmatare som du kan sätta upp hemma hos dig. Vi sätter också upp en till fåglarna i skogen. Ta med något att dricka, men vi bjuder på korv med bröd!

Vägbeskrivning Rottnebyskogen: Åk E16 mot Gävle. Vid första rondellen (vid Z-krogen) efter avfart Hälsingberg, ta av åt vänster och kör upp den högra vägen. Efter ca 300 meter är du framme! Vi är högst uppe på krönet av backen. Om du åker buss så är det 152:an till E16 Hälsingberg och sedan gång. Hör av dig om du vill ha mer vägledning.

Kontaktperson: Eva Bååth-Holmqvist, 070-355 11 98

Alla är välkomna!
Eva, Jessica och Karin

Natursnokarna arrangeras i samarbete med Studiefrämjandet