Slåtter på föreningens äng, 2 augusti

sagsbo

Vi samlas för en gemensam slåtter på vår blomsteräng, Göras Kalles lind, i Sågsbo, Bjursås. Några slår med lie andra räfsar och hässjar. Genom denna praktiska naturvårdsgärning hjälper du till att behålla både natur- och kulturvärden. Vi har liar och räfsor att låna ut om du inte har. Vet du inte hur man gör så hjälper vi dig. Alla kan bidra! Självklart passar vi på att titta på de blommor som finns kvar. Vi bjuder fika, men egen dricka kan vara bra att ha.

Lördag 2/8, samling på ”postenparkeringen” bakom Restaurang Hammars för samåkning kl 08.30 eller anslut på plats kl 09.00. Hör av dig till kontaktpersonen för vägbeskrivning eller se karta på länken nedan.

Kontaktperson: Mattias Ahlstedt, 0730-39 54 61, mattias.ahlstedt@naturskyddsforeningen.se

Hitta till Göras Kalles lind >>