Dalarna sprang för klimatet

runforyourlife_anton_lillian
Run for your life är ett stafettlopp genom norra Europa som startade i Kiruna 9/11 och avslutas mer än 4 000 kilometer senare i Paris den 29/11. Under helgen 14-15 november passerade stafetten utmed kusten i höjd med Dalarna, och flera av våra föreningsmedlemmar deltog.

I växlingen mellan Falukretsens ordförande Anton Grenholm och Lillian Lundin-Stöt från regionkansliet i Dalarna-Gävleborg dök föreningens flagga upp i höstmörket (bilden ovan). Växlingen skedde nära Enånger i Helsingland vid åttatiden på lördagkvällen.

Dalarnas länsförbunds ordförande Mattias Ahlstedt var också med och sprang en sträcka straxt söder om Gysinge på söndageftermiddagen (bilden nedan). Mattias sprang i en reflexväst med falken på och texten #wearingclimatechange – en hashtag för en klimatkampanj på Instagram. Du kan läsa och höra deras personliga motiveringarna till varför de sprang:

Anton >>   Lillian >>   Mattias >>

runforyourlife_anton_mattias

Heja alla som springer för framtida vita vintrar, för bättre levnadsvillkor och rättvisa globalt, för våra barns och kommande generationer!

Följ loppet live >>
Karta med alla sträckor >>