Sprid budskapet om att fixa grejerna

Vill du göra någonting under Miljövänliga Veckan, v.40? Hjälp till att sprida budskapet om Fixa grejen och Miljövänliga Veckan!

Vi som står bakom aktiviteterna detta år är några av de aktiva under förra årets kampanj och några som varit på Naturskyddsföreningens upptakt inför årets kampanj. Detta är saker vi gärna vill ha hjälp med:

• Kampanjmaterial finns förhoppningsvis på biblioteket när föreläsningen om metallernas inverkan på miljön hålls 25/9. Hämta och sprid vidare.
  • Ett par medlemmar kommer att göra ett eget material som behöver spridas. Fokus kommer att vara en köpfri månad.
  • En annan medlem kommer att göra facebookevents Även här ska det gälla att utmana sina vänner till exempelvis ha en köpfri månad. Sprid det vidare ni som nås av detta.
  • En ny uppdaterad lista av fixa grejen kommer att göras. Tacksam för förslag skicka/ring undertecknad direkt. Denna lista kan med fördel delas ut på kommunens återvinningscentraler. Vi får lov!
  • Från den 1- 4/10 kommer vi att stå på stora torget och dela ut kampanjmaterial. Framför allt har vi en som visar hur mobiltelefoner kan lagas. Tiderna kommer att vara från kl. 10-16

Vill du hjälpa till, eller har idéer och frågor, ring eller maila någon i styrelsen.