Planeringsträff Miljövänliga veckan, 21 sept

Här kommer en hälsning från Birgitta i Falukretsen, som är engagerad i miljövänliga veckan, som infaller v 40 varje år:

Hej,

Naturskyddsföreningens Miljövänliga Vecka närmar sig, vecka 40, 30 sept. – 8 okt. I år är fokus på tvålen!
Målet med kampanjen ”Fräsch på riktigt” är att fler ska välja miljömärkt tvål, schampo och andra hygienprodukter.

När vi kraftsamlar på det här sättet når vi resultat. Innan Miljövänliga Veckan 1995 ”Världen i din kaffekopp”, fanns inte ett enda ekologiskt kaffe i vanliga butiker. Efter veckan fanns det tio sorter. Innan Miljövänliga Veckan 2007 fanns det miljömärkta handdukar i en enda svensk affärskedja. Under veckan sålde ytterligare fem affärskedjor miljömärkta handdukar.

De som på något sätt vill engagera sig under årets miljövänliga vecka är välkomna hem till mig på Trotzg. 68C, torsdag den 21 sept kl. 18. 30,  för att planera o stämma av över en fika. Meddela gärna om Du kan komma.
Ni som inte kan komma på mötet meddela mig per mail om/hur ni kan delta.

Tvålhälsningar,
Birgitta