Planeringsträff inför skogens dag

Vi behöver din hjälp på Skogens dag 5 september! Skogens dag är arrangeras lördag 5 september på Rankhyttan, ca 2 mil söder om Falun  och 1,5 mil från  Borlänge, naturskönt vid Vikasjön. Det brukar komma över 1000 besökare. Huvudarrangör är Skogsstyrelsen med Naturskyddsföreningen som en av flera utställare/aktörer.

Kom på planeringsträffen och hjälp till att:

– föra ut Naturskyddsföreningens budskap om skogen och dess värden,
– fixa till en monter i skogen,
– hitta på aktiviteter mm.

Planeringsträffen är på onsdag den 19 augusti kl 18.00 på Studiefrämjandet, Magasinsg. 27 i Falun.

Vill du vara med på skogens dag, men inte kan komma på planeringskvällen går det bra, liksom om du bara kan vara med på planeringsmötet men ej på skogens dag. Visst arbete behöver förberedas redan på fredagen, dvs dagen före skogens dag. Anmäl dig till kansliet eller till Margareta om du kan/vill vara med på planeringsträffen och/eller kan vara med på skogens dag:
kansli.dalarna@naturskyddsforeningen.se
margareta.wikstrom@naturskyddsforeningen.se

Din insats behövs för skogen!

Margareta Wikström o Mattias Ahlstedt