Världens säkraste kärnkraftverk

13_sanerare

Se filmen 6 och 10 mars, och träffa regissören Maj Wechselmann (endast 6 mars).

Nu finns det två tillfällen att se den alldeles nya filmen om kärnkrafthaveriet i Fukushima. Det dras också paralleller mellan Japan och Sverige. Hur stor är risken att samma sak händer här?

Efter visningen av filmen onsdag den 6/3, som tar 1 1/4 timme har vi ordnat en diskussion om kärnkraften och alternativen till den. Med som inledare finns Maj Wechselmann, som är filmens regissör, och Göran Bryntse, som varit ordförande i Folkkampanjen mot Kärnkraft och Kärnvapen och är nu ordförande i SERO, de små elproducenternas intresseorganisation. Bägge har färska erfarenheter från Japan och deras kärnkraftshaverier. Kom och var med och diskutera. Hur snabbt kan vi ersätta kärnkraften? Vad ska vi ha istället?

Läs mer om filmen >>

Onsdag, 6 mars, kl 18.30, filmvisning med anslutande diskussion.

Söndag, 10 mars, kl 19.00, endast filmvisning

Plats: Smultronstället (Folkets hus)

Inträde: 75 kr

Arrangörer: Naturskyddsföreningen i Falun, ABF, Omställning Falun, Dala energiförening och Smultronstället.