Årsmöte - 27/3

Välkomna på årsmöte för Naturskyddsföreningens krets i Falun!

Rösta på "Faluförslagen"!

Via "Faluförslaget" kan kommunens innevånare lämna in en idé eller ett förslag som gör nytta för Falubon. Nu finns ett par bra förslag ang. Hearing om klimatarbetet och Solceller på kommunens tak som man kan stödja genom att gå in och rösta på dessa. För att rösta måste man först skaffa ett konto och röstningen är inte klar förrän man "bekräftat röstningen".

Läs mer och rösta här:

Natursnokarna våren 2023 - nästa träff 19/3

Välkommen till Natursnokarna våren 2023! På den andra träffen, den19:e mars, pysslar vi i naturen.

Spårningskurs rovdjur 3-4/2

Vill du lära dig att spåra rovdjur? 3-4 februari arrangerar Naturskyddsföreningen i Dalarna en kurs i ämnet.

Läs mer här:

Vad skall föreningen kämpa för i kommunen?

Vilken agenda är viktigast för miljö- och klimatarbetet i Falu kommun framöver? Vi vill gärna höra från våra medlemmar, vad ni drömmer om och vad ni tycker är viktigt att kämpa för i kommunen.

Välkomna!

Vi säger välkomna till alla våra nya medlemmar i Falukretsen, ungefär 70 medlemmar är det som tillkommit under hösten. Jätteroligt! Tveka inte att ta kontakt med oss, komma på våra aktiviteter eller engagerade dig i någon av våra intressegrupper: handla miljövänligt, ängar och lieslotter, samhällsutveckling, skog och natursnokarna.

Vad är på gång?

Vi har en sida där vi samlar våra planerade aktiviteter för terminen. Du når sidan via "Aktiviteter" i menyn, eller genom att klicka dig in på den här nyheten.

Klicka här

Nya debattartiklar

När Naturskyddsföreningen i Falun har skrivit en debattartikel så läggs den upp på hemsidan så att alla kan ta del av den. Den senaste, om att det är viktigt att planera för mer grönska i Falun publicerades i Dala-demokraten i mitten på oktober.

Lär mer här:

Nya remissvar

När Naturskyddsföreningen i Falun har skrivit ett remissvar så publiceras de på hemsidan så att alla kan ta del av dem. Ett mycket bra sätt att få insikt i och kunskap om t ex hur naturvärden kan påverkas av de utvecklingsplaner som kommunledningen har för Falun. De två senaste remissvaren handlar om Runn och om handel.

Solelsanläggningen vid kraftvärmeverket

Nu kan vi alla stödja övergången till ett fossilfritt samhälle genom att bli våra egna solelsproducenter!