EU-val 2024

EU har en stor påverkan på politiken i Sverige och ca 80 % av miljöpolitiken beslutas på EU nivå. Därför är det mycket viktigt att rösta i EU valet den 9 juni.  I början av februari arrangerade Naturskyddsföreningen en föreläsning med David Erlandsson, EU-strateg på Naturskyddsföreningen. Temat för föreläsningen var EU och miljöpolitiken och presentationen hittar du här.

Naturskyddsföreningen bedriver en kampanj kopplad till valet. Hur du som medlem gör för att engagera dig i den kan du läsa mer om i den här länken.

Som en del i Naturskyddsföreningen EU-kampanj ges regelbundna webbinarier som kan ses direkt eller i efterhand (se länken ovan). För den intresserade, kommer Naturskyddsföreningens krets i Falun att sammanfatta dessa:

Naturskyddsföreningen i Falun skriver regelbundet insändare och debattartiklar som publiceras i lokala dagstidningar. I samband med EU-valet kommer det arbetet att intensifieras. Våra publicerade debattartiklar och insändare hittar du här.