Klimatnätverket: studiebesök på Svesol

Välkomna till klimatnätverksmöte i Dalarna. Alla som är intresserade av klimat, energi, cykling, transporter, omställning etc är välkomna!

Träffen inleds med ett studiebesök på Svesol som visar sina anläggningar för solvärme och solel. Sedan fikar vi och pratar om Earth Hour, klimatet och valet, nationell cykeldag i höst, cykelkampanj i Dalarna, resfria möten, ansökan om pengar till Energiintelligent Dalarna, årsboken om solceller och/eller vad du vill ta upp.

Tid och plats: 4 mars kl. 18-21, Svesol i Djurmo, Gagnef www.svesol.se

Kostnad: Fritt för medlemmar i Naturskyddsföreningen, övriga 300 kr. Bli gärna medlem!

Anmälan och info: kansli.dalarna@naturskyddsforeningen.se, tel. 0250-166 33, 070-273 91 55 senast den 2 mars. Meddela om du är allergisk mot något. Vi mailar ut deltagarlista för samåkning dagen innan.

Vägbeskrivning: Svesol ligger nedanför Djurmo klack längs riksväg 70 mellan Leksand och Borlänge. Gatan heter Bergvägen. Tåg till Djurås eller buss till Djurmo, sewww.dalatrafik.se

Anmäl dig gärna till det nationella Klimatnätverket på