Julklapparna som är snällare mot miljön

snoflinga-420

Det går att delta i julkarusellen utan att slita på jordens resurser. Ett enkelt sätt är att skippa prylarna och ge bort andra saker.

Vi har samlat ett gäng glädjespridande julklappar som är snällare mot miljö och natur, se: www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/gron-jul/klapparna/

Den här julen kommer vi att spendera runt 60 miljarder kronor, bara i Sverige. Det har Handelns utredningsinstitut räknat ut. För de pengarna skulle vi kunna rädda 200 rödlistade arter. Eller skydda 92 miljoner hektar regnskog. Ett medlemskap i Naturskyddsföreningen är en julklapp som bidrar till det. Fixa medlemskapet på: www.naturskyddsforeningen.se/bli-medlem/medlem/

Genom att handla i Naturskyddsföreningens Naturbutik får du inte bara fina julklappar till nära och kära, du bidrar också till vårt viktiga och långsiktiga arbete för hållbar utveckling, ett bättre klimat och en friskare natur. Beställ innan fredagen den 17 december så får du klapparna innan jul: www.naturskyddsforeningen.se/butiken/

God Jul önskar Naturskyddsföreningen i Falubygden!