Diplomutdelning till miljömärkta butiker i Dalarna

konsument-butik3-420

Nu är sex av Willys butiker i Dalarna certifierade med Naturskyddsföreningens märke Bra Miljöval. Detta uppmärksammas i Falun på torsdag 21 okt kl 10:00.

För att bli märkt med Bra Miljöval måste en livsmedelsbutik bland annat ha ett basutbud av ekologiska livsmedel, ett stort utbud av miljömärkta kemtekniska produkter och det krävs att butiken har valt bort försäljning av några produkter som är dåliga ur miljösynpunkt, till exempel jätteräkor. Dessutom ska butiken genomföra ett gediget eget miljöarbete. Livsmedelskedjan Willys har nu påbörjat ett arbete med att certifiera sina butiker runt om i landet.

torsdag 21 oktober kl 10:00 kommer Naturskyddsföreningen att dela ut diplom till de sex Willys-butiker i Dalarna som uppfyller kriterierna för Bra Miljöval. Detta sker på Willys Falun Svalan (Norra Järnvägsgatan 25). Ulla Magnusson, vice ordf. Naturskyddsföreningen i Dalarna, delar ut diplom och troligen bjuds det på musik. Välkommen att vara med!