Utflykt till Lungsjöån, 29 augusti

lungsjoan_ma_600

Vi firar att Lungsjöån får förbli outbyggd!

Kraftverksbolaget har dragit tillbaka sin ansökan om att bygga ut Lungsjöån. För att fira ordnar kretsen en utflykt och bjuder på tårta! Mattias Ahlstedt och Rolf Lundqvist tar oss med på en vandring längs ån. Tänk på att ha ordentligt på fötterna, lämpliga kläder och ta med kaffe/te och fika (om du inte tycket det räcker med en tårtbit).

Lördag 29/8, samling kl 10.00 Postenparkeringen, bakom Restaurang Hammars, för samåkning. Vi blir borta ca 4-6 tim, inkl 2 tim resa t.o.r.

Kontaktpersoner: Mattias Ahlstedt, 0730-39 54 61, Eva Bååth-Holmqvist, 070-355 11 98.

Hör inslag på P4 Dalarna om firandet >>

Skogslandskapet runt Lungsjöån är ett 100 kvadratkilometer stort levande skogslandskap som Naturskyddsföreningen i Dalarna vill bevara. I augusti 2013 spelade man in en kort film om det arbetet.

Se filmen på Youtube här >>