Natursnokar och hållbart ledarskap 30-31 augusti

Till dig som är medlem i Naturskyddsföreningen:

Varmt välkommen på utbildning!

Nu laddar vi för två aktiviteter som sker i Ockelbo helgen den 30-31 augusti, vi tycker det vore jätteroligt om du vill komma!

· En kurs för dig som är nyfiken på att leda barn- och familjeverksamhet i ”Natursnokarna” i föreningen.

· En inspirationsträff i Hållbart ledarskap (helt kostnadsfri!)

Under respektive rubrik nedan finns information och instruktioner om anmälan till båda träffarna. Du kan välja att gå på en av träffarna eller Natursnokar på lördagen och Hållbart ledarskap på söndagen. Några aktiviteter kommer vi också att göra tillsammans, bl.a. äter vi en gemensam middag och lär känna varandra lite bättre på Wij trädgårdar på lördag kväll – för dem som vill!

Varmt välkommen till Ockelbo!

Inbjudan till Natursnoksledarkurs

För vem: Alla som har upptäckarlust och gillar att vara ute med barn.
När: Lördag 30/8 kl 9.00 – söndag 31/8 kl 15.30
Var: Ulvsta i Ockelbo

Vad får man lära sig på kursen?

Du lär dig att leda övningar tillsammans med andra. Vi leker lekar och testar utrustning. Vi använder elden för att göra fika och pratar om hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra.

Lördagens teman är: Träd, lavar/mossor, småkryp, eld och samarbetsövningar.
Söndagens teman är: Att använda alla sinnen, fåglar och spårtecken.

Kursledare: Eva Lindberg. Natursnoksledare, Närnaturguide, utepedagog, två barnsmamma och Mästersnok på Naturskyddsföreningens rikskansli.

Mer info och anmälan >>

Inbjudan till inspirationsträff i Hållbart ledarskap

Datum: 31 augusti – Kom gärna redan kl 16.00 dagen innan. Då gör vi en gemensam aktivitet med Natursnoksledare, har samvaro, fikar och övernattar på vackra Wij Trädgårdar i Ockelbo.
Plats: Wij Trädgårdar och Ulvsta Friluftsgård i Ockelbo.
Boende: För dig som kommer redan kvällen innan finns boende i dubbelrum; lakan och handduk finns på plats.
Mat: Vetarisk mat serveras under träffen, vill du ha annan specialkost så meddela det så snart som möjligt.
Kostnad: Kostnadsfritt! Inspirationsträffarna i Hållbart Ledarskap är en del av föreningens satsning på ledarskap och bekostas av riksföreningen inkl. reseersättning.

Anmäl dig här >>

eller ring Moa 070-916 43 04

Läs mer om hållbart ledarskap i Naturskyddsföreningen >>

Programmet för 31/8
10.00-10.30 Välkommen och intro till dagen
10.30-11.30 Att leda sig själv och påverka för hållbar utveckling
11.30-12.00 ”Om du vill påverka så vill du utöva ledarskap” – Hållbart ledarskap i Naturskyddsföreningen
12.00-13.00 Vegetarisk lunch
13-15.00 Workshops – Välj två à 55 min!
– Effektiva team som verktyg för att förändra
– Påverkansarbete genom hemsida och digital kommunikation
– Naturnära ledarskap – ute!
15.00-15.30 Fika
15.30-16.30 Avslutande reflektion: Så vill jag påverka framöver