Valåret 2014

Naturskyddsföreningen jobbar för att miljön ska bli en av de stora frågorna i årets val, både ur ett lokalt och nationellt perspektiv. Här i Falun har vi en arbetsgrupp som kommer att jobba med detta. Är du intresserad av att vara med? Hör i så fall av dig till Patric Engfeldt, p_engfeldt@hotmail.com, 070 473 84 93.

I maj är det val till EU-parlamentet. Detta val är minst lika viktigt för miljö- och naturfrågorna som riksdagsvalet eftersom många av dessa frågor avgörs i EU och parlamentarikerna har stort inflytande på den europeiska naturvården och miljöagendan.

Därför kan en person göra skillnad. Ju fler som röstar i EU-valet, desto bättre demokrati, och desto större chans att det blir fler miljö-bra parlamentariker.

Naturskyddsföreningens har gjort en granskning av våra EU-parlamentarikers arbete den senaste mandatperioden, klicka här för att läsa!

Mer info om föreningens arbete på riksplan finns här!