Skogsutflykter

Tre heldagsutflykter med kretsens nystartade skogsgrupp, 31 juli-2 augusti.

31 juli

Linghedsskogarna

Heldagsutflykt. Vi åker till Spjersbodarnas fäbod ca en timmes resväg från Falun. I närheten finns några skogsområden som ska besökas. De flesta är på Bergviks mark. Samling på Gamla Postenparkeringen i Falun kl 08.30 eller i Linghed vid avfartsvägen till Spjersbodarna ca kl 09.15. Ta med fika och kläder för heldag i skogen.

1 augusti

Skogar runt Falun

Heldagsutflykt. Vi åker till några skogsområden i närheten av Falun, bl a till Lugnetreservatet och till Nedre Skog. Ev till något mer om tid blir över. Samling på G:a Postenparkeringen i Falun kl 08.30. Ta med fika och kläder för heldag i skogen.

2 augusti

Skogsutflykt till skyddsvärd skog

Den här utflykten har ännu inget bestämt mål. Har du förslag på skogsområden inom Falu kommun som du tycker borde skyddas, bevaras eller som inte borde kalhuggas? Hör av dig till undertecknad så kanske vi kan göra ett besök. Även mindre områden nära bebyggelse är intressant.

För mer information och samåkning: Mattias Ahlstedt, 0730-39 54 61, mattias.ahlstedt@naturskyddsforeningen.se