Hässja – berättelser från en trakt!

angsblommor-1

Teater och slåtterinstallation på Harmsarvet, lördag 2 juli.

Friteatern presenterar Hässja – berättelser från en trakt! Skådespelaren Mats Nolemo och musikern Kristina Öjeskog bjuder på en härlig stund med värme och humor som utgår från 50-talets småbrukartid. Teaterföreställningen bygger på Åke Smedbergs novellsamling – Hässja – berättelse från en trakt i regi av Mary Stoor.

På Harmsarvet blir det samtidigt bygge av hässjor utifrån olika traditioner… eller utifrån idéer om nya sorters hässjor! (se nedan)

Tid och plats: Lördag 2 juli kl 15:00, Harmsarvet, Falun. Speltid två timmar inkl. paus. Parkering vid Lilltorpet. Buss från Ö Hamngatan 13.14, (14.44), restid 11 min. Återresa 17.25, 18.25.

Sittplatser finns men ta gärna med sittdyna. Vill du ha ryggstöd ta med egen stol. Vid sämre väder flyttas teatern till dansbanan på Lilltorpet.

Entré: 100 kr. Möjlighet till förtäring i pausen. Begränsat antal platser, för att säkert få sittplats – boka biljetter på förhand: Friteatern, tel. 0250-55 11 00 eller skattungbyn.friteatern@telia.com.

Mer info om föreställningen

Hembygdsföreningar, konstnärer, bönder, slöjdare och andra som vill vara med och skapa sin egen hässja till hässjautställningen bjuds på teaterbiljetten (två per golv). Anmälan/info om slåtterinstallationen naturskolan@falun.se, 023-831 01.

Arrangörer: Naturskyddsföreningen, Harmsarvsföreningen, Naturskolan, Studiefrämjandet, Falu teaterförening och Scenkonst Dalarna.