Underkastelsen

Se Filmen – ställ Frågorna till Filmaren. Söndag 31 okt kl 16:00

Underkastelsen är en film om de hundratals kemikalier vi alla idag bär i vårt blod, som ett resultat av den oerhörda mängd kemikalier vi sedan andra världskriget spritt i vår miljö och underkastat oss. Hör vittnesbörden från 23 världsledande professorer om hotet som omger oss och finns i oss .

STEFAN JARL, regissören bakom filmen, gästar oss! Efter filmen inbjuder vi till ett samtal med honom. Vi bjuder också på fika. Obs: lokalen för samtal och fika rymmer 100 personer, kom i tid till filmen så får du också plats i efterhandssnacket!

Tid och plats: Söndag 31 okt kl 16:00, Bio Smultronstället, Falu Folkets Hus.

Filmens längd: 87 minuter

Ålder: Från 7 år.

Biljettpris: 80 kr (studerande, pensionärer och medlemmar i Naturskyddsföreningen 70 kr)

Arrangörer: Bio Smultronstället, Naturskyddsföreningen i Falubygden och Falu kommun