Vandring i Lugnets naturreservat

Stugstigen

Början på ett vandringssamarbete med Friluftsfrämjandet och Turistföreningen – vandring den 29 augusti.

Naturskyddsföreningen, Friluftsfrämjandet och Turistföreningen har påbörjat ett samarbete. Idén är enkel – vi träffas och vandrar tillsammans i vår härliga natur! Föreningarna turas om att ha ansvaret, och först ut blir vår förening med en vandring i Lugnets naturreservat.

Vi guidas av Agneta och Gunilla Hedenblad och Annette Mård som kan naturen väl i reservatet. De berättar bl a om den gamla vandringsleden mellan Sundborn och Falun. En första etapp är från Sjulsarvet och upp till Sjulsarvsstugan där barnfamiljer och andra som vill kan stanna, titta på utsikten över stan, grilla mm. Ta med matsäck. De som känner för att gå längre kan fortsätta till exempelvis Lärkstugan.

Tid och plats: Söndag den 29 augusti kl 10. Samling vid parkeringen vid Sjulsarvet.

Vägbeskrivning: Med bil kör från rondellen vid Scandic på Lugnetleden (rv 80) mot hopptornen, förbi Högbo och förbi avtaget mot hopptornen rakt fram till parkeringen vid Sjulsarvet. Buss går till Lugnethallen. Vägen upp till Sjulsarvet korsar skidstadion.

Kontakt: Bernt Lindberg 023-299 12, 070-378 23 36