Naturnatten vid Kolningsån

Forsgärdet_komp

Kolningån får fortsätta att forsa fritt, harren kan fortsätta att leka. Den 5 juni åker vi ut och njuter, samt studerar livet i det forsande vattnet närmare med kunnig hjälp.

Naturnatten är Naturskyddsföreningens egen natt. Aktiviteter arrangeras på ett hundratal olika platser över hela landet 5-6 juni, natten mellan den internationella miljödagen och Nationaldagen. Syftet är att i den allra härligaste årstiden locka ut folk att uppleva naturen – och göra föreningen känd. Vi i Falukretsen vill använda kvällen för att njuta av forsen vid Kolningån. I höstas förklarade miljödomstolen nämligen att forsen är för fin för att byggas bort. Ta med matsäck och kläder för en myskväll vid forsen!

Tid och samlingsplats: Lördag 5/6 kl 17:30, samling på Gamla postparkeringen för samåkning eller på plats vid bron kl 18:00. Vägbeskrivning: Kör till Envikens gamla kyrka, kör ner mot ån och över bron mot Finngårdarna, parkera efter vägen på andra sidan.

Kontakt: Helge Sonntag, 023-201 23