Earth Hour-vaka vid gruvan

earth hour

Den 27 mars är det dags igen för Earth Hour. Förra året deltog närmare en miljard människor i denna manifestation för klimatet. I år ska vi bli ännu fler! Världen släcker ner en timme, kl 20.30 – 21.30, som ett tecken på att budskapet har gått fram: Vi måste alla tillsammans börja ställa om, göra av med mindre energi och släppa ut mindre växthusgaser.

Här i Falun kommer många enskilda människor men också större aktörer som Falu Kommun, Svenska kyrkan, Falu Energi & Vatten och Falu Gruva att delta. Bland annat kommer hoppbackarna och kyrkornas fasader att släckas. Du kan också hjälpa till – engagera så många du kan i din närhet: släkt, vänner, grannar, skolkompisar, arbetsplatsen.

Hur kommer vi att lyckas vi i Falun – kommer stan att bli mörklagd? Naturskyddsföreningen i Falubygden inbjuder till samling vid gruvans anfart kl 20:00. Därifrån vandrar vi upp till Utsikten ovanför gruvan, värmer oss vid elden och följer mörkläggningen av stan från bästa åskådarplats. Månen är nästan full, vi lockar på gruvuvarna och föreningen bjuder på fika och eldkonster. Välkommen till en annorlunda och mysig lördagskväll!

Tid och plats: Lördag 27/3 kl 20:00, samling vid gruvans anfart

Kontaktperson: Helge Sonntag, 023-201 23