Banankontakt

banankontakt11_komp

Banankontakt är en fartfylld och miljömedveten familjemusikal som kommer till Falun den 19 och 20 mars.

Följ med till Trazan och Banarnes värld och träffa alla deras kompisar, den köttätande blomman Roger som är vegetarian, Kung Lian och pirayan Maja. De lever en härlig tillvaro bland regnskogens träd och frukter, tills den hemska fröken Öken far fram genom djungeln. Med alla medel försöker hon med sin Firma Öken o Zon roffa åt sig marken, riva kojan och såga ner alla träden. Hon lyckas till och med lura Trazan att flytta in i en zwamp…

Musikalen är full av funkig musik där nytt varvas med gamla hits som Min piraya Maya, Olyckan och Zwampen. Texter och musik är skrivna av Janne Schaffer Lasse Åberg. Medverkande skådespelare är Nassim Al Fakir, Andreas Nilsson, Mari Götesdotter och Ayla Kabaca.

Rekommenderas från 5 år!

Banankontakt är ett samarbete mellan Riksteatern och Naturskyddsföreningen för att föra samman kultur och natur och nå ut till fler. Föreställningen är riktat till familjer och tar på ett kreativt sätt tar upp ämnen som klimatkris, konsumism och vänskap.

Under en timme innan lördagens föreställning ordnas barnaktiviteter.
Det blir skapande aktiviteter kring natur och miljö, ansiktsmålning samt en miniutställning med tema barnens skogar. Välkomna till Folkets hus från kl. 15:00 och framåt!

Fredag 19 mars kl. 18:00
Lördag 20 mars kl. 16:00 (skapande aktiviteter från 15:00)
Falun, Stadsteatern, Folkets Hus

Pris: vuxna 150 kr, barn/ungdom t.o.m 26 år 80 kr.
Biljetter: Visit Falun 023-830 50 samt på länets turistbyråer.

Läs – recension i Svenska Dagbladet

Titta – på smakprov från föreställningen

Hjälp till – med aktiviteterna kring Banankontakt