Klimatkommunikation

staffan_lindberg_moped_420

Hur förmedlar vi klimatfrågan i olika sammanhang? Med hjälp av erfarna estradörer får vi öva oss i framträdande. Kurs i klimatkommunikation, Falun 27-28 mars.

•Tid: 27-28 mars 2010
•Plats: Studiefrämjandet, Magasinsgatan 25, Falun
•Kostnad: 400 kr för medlemmar i Naturskyddsföreningen/Fältbiologerna.

Kursen är för dig som är klimataktiv eller vill komma igång. Kanske vill du hålla bättre föredrag, skriva debattartiklar, ordna roliga studiecirklar, klimatsmart fika, fräna aktioner eller nåt annat?

Träffa likasinnade och lär dig mer om aktuellt inom forskning och politik, budskap och framförandeteknik. Kursledare är bland annat Staffan Lindberg (bilden), komiker, musiker och klimatbantare från Uppsala och hans fru Mia Peterson, dramapedagog. Missa inte detta!

klimatkommunikation2010_info

Senast den 10 mars till

E-post: kansli.dalarna@naturskyddsforeningen.se
Tel: 0250-166 33, 070-273 91 55

Ange namn, adress, e-post, tel, ev. faktureringsadress, om du behöver specialmat och om du vill vara med på middagen lördag kväll.

Arrangörer
Naturskyddsföreningen Dalarna och Studiefrämjandet i samarbete med Dalarnas
Bildningsförbund, Energimyndigheten och EnergiIntelligent Dalarna.