Bli klimatambassadör!

16-18 oktober ordnas en utbildning i Falun för dig som vill lite mer i klimatfrågan. Naturskyddsföreningens klimatnätverk skapar tillsammans med Studiefrämjandet en stark grupp av klimatambassadörer runt om i landet.

Du som blir klimatambassadör ska kunna förmedla föreningens ståndpunkt i en mängd sammanhang. En klimatambassadör ska därför t.ex. kunna hålla föredrag, skriva insändare, svara på remisser, arrangera diskussioner och prata med politiker.

Vi förutsätter att du som anmäler dig redan har följt klimatfrågan en tid. Detta är inte en utbildning i klimatfrågan utan snarare hur vi ska kommunicera den.

Ambassadörsutbildningen handlar mycket om att trimma ihop oss så att vi har en gemensam grund att stå på och känner att vi är på väg i samma riktning! Till vår hjälp vid denna utbildning kommer vi att ha ett antal professionella ledare.

Utbildningen sker i seminarieform. Det innebär att varje pass inleds med att seminarieledaren ger en kort introduktion till ämnet. Därefter ska alla vara med och diskutera frågan. Anmälan till vårt länskansli senast 12 oktober.

anmformular_klimatambassador

Klimatambutb_16-18_okt