Kom med till Köpenhamn!

is_komp

Vi är ett gäng i Falun som kommer att åka tåg ner till FN: klimatmöte i Köpenhamn för att vara med och ändra historien. Vi får resonera med miljöaktivister från hela världen om hur kampen för klotet och livet ska fortsätta.

Vill du följa med till Köpenhamn och den stora klimatkonferensen i december? Vi planerar att åka dit 11-14 december.

Vi behöver planera resan med tider, övernattning, förläggning. Vi behöver också få reda på vad som händer i Köpenhamn och vilka programpunkter som kan passa oss. En stor manifestation blir det den 12 december, men det kommer att vara en mängd programpunkter dagarna omkring. Naturskyddsföreningen kommer att ha ett förberedelsemöte i Lund fredagen den 11 december.

Vi behöver fundera på hur vi kan intressera fler av föreningens medlemmar men också andra människor att följa med. Det skulle vara roligt om det kunde bli ett gäng härifrån. Vi inbjuder därför till ett möte.

Tisdag den 6 oktober kl 19.00

Studiefrämjandets lokal på Magasinsgatan 27, Falun

Om du inte kan komma då men vill följa med till Köpenhamn så hör av dig till Helge Sonntag, 023-201 23, eller Anton Grenholm, 070-251 40 54