Dags för flyget att betala sina miljökostnader

I slutet av november tog regeringen emot en utredningen om skatt på flygresor. I samma veva drog Naturskyddsföreningen igång en nationell kampanj  till stöd för flygskatt, och med förslaget att intäkterna ska användas till att finansiera bättre underhåll av den svenska järnvägen. Här i Falun skrev kretsmedlemmen Anton Grenholm en debattartikel till stöd för att införa flygskatt.

Läs debattartikeln i DT den 7/12, som var ett svar på DT:s ledare den 18/11

En undersökning som genomförts av Sifo på uppdrag av Naturskyddsföreningen visar att det finns en stark majoritet för en klimatskatt på flyg. Stödet är starkt bland sympatisörer av samtliga partier likväl som invånare på landsbygd, i städer och storstadsregioner.

Läs mer om SIFO-undersökningen >>

Peppa för flygskatt på Facebook >>

Gör så här för att stötta kampanjen:
1. ¨Klicka på länken ovan för att komma till Facebook
2. Skriv en positiv och peppande kommentar! Det räcker med att svara till exempel Ja, jag är en av dem! Och lägg gärna till hash-taggaen #getilltåget och #klimatmaxa
3. Dela gärna inlägget!